tisdag 9 december 2008

Här finns bara snälla barn...


... tänkte att det var skönt för tomten att veta, så fort han kommer innanför dörren. Här rationaliseras och tidsbesparas hela tiden.
Och så jag broderade en bonad på stressat tvåbarnsmammas vis.

Ambitionen var att sy korsstygn, jag har en röd garndocka som blänger på mig, men jag tog röd tuschpenna istället. Som att svära i hantverkskyrkan antar jag *haha*...

Efter femtielva kryss blir man trött i ögonen, men det var väldigt kul!


Prickig servis

Snabbt som ögat hann jag också fota en klapp till Lisa, en supersöt servis från Russinet.
Jag tror att det kommer fikas mycket här efter jul!
I formarna från Rice finns goda pepparkaksmuffins.
Naturligtvis snabbgarnerade med florsocker och lingon, men bara för fotningen.
Det ska bli glasyr på dem sen och lingon!



Kram på er och nu ska jag försöka dra ner tempot lite...
annars få jag väl brodera att här bor bara stressade vuxna!
Tror inte att man får mycket för det, eller vad tror ni? ;)
/Mimmi

13 kommentarer:

Graadskan sa...

Det ser fint ut på bilden och är ju faktiskt ett bra alternativ till "riktig" korsstygn! Man kan ju alltid brodera över tuschen om man får lite tid över en dag...

Söt servis, kommer säkert användas massvis efter jul!

Kram Camilla

Lee sa...

Smart med bonaden. Går lite fortare med=)

Har skrivit ett inlägg till lussekatterna men du har nog inte sett det. Undrade var du har köpt koppen som du planterat hyacinten i.Hoppas du svarar=)
Julig hälsning//Lee

Pia sa...

Hvilke utroligt fine ting og billeder:-) (når du ikke længere vil have dine "God jul" kuddar, så sender du dem til mig, ikke?:-)

Stor kram Pia

kardemumma sa...

Men vilken kanon rolig ide´med din bonad!
Jag vågade inte chansa ,så våran skylt med" här bor snälla barn " har jag hängt på brokvisten så att han vet innan han kommer in :)
Den prickiga servisen är ljuvlig,sån har M också.Den tål lek också.
Kram C

rosenskära sa...

Härliga foton! Tricket med tuschpennan borde jag ta till mig, som är väldssämst på handarbete - konstigt med tanke på att mamma är en mästare...

/Lena

Bo med Lena sa...

Så fine bilder du viser.

Godt å høre at det er fler som ikke sitter rolig og har alt under kontroll. Her ligger vi laaangt etter skjema. Men det blir jul likevel..tror du ikke:)

Jeanette Hornbeck sa...

Halleluleja!
coolt

kram Jea

Viveka i Bläckhornet sa...

Men så fiffigt att "sy" korsstygn på nytt sätt. Syns ingen skillnad på bild.
Och så bedårande söööt servis...

Kram Viveka

Anonym sa...

Recept på p-muffins tack!
Kram Ko-legan

Anonym sa...

Jätte fint! Vad enkelt men ändå så himla snyggt, själv är jag för lat för att ta tag i sådant där pyssel..Du har en jätte fiiiin blogg förresten...:o)

Mvh Anna

Barn & Inredning sa...

Hejsan!!
Jag har någonting till dig på min blogg!!

Mvh Malin

♥ Fyra årstider sa...

Tänk när barnen var små och man fick ge så söta julklappar.
Kram Lotta

tina | pepparochvanilj.se sa...

Kul och fint tips med bonaden! det ska jag komma ihåg :D

Julkram Tina