måndag 28 juni 2010

Kom rosor och akvileja...

Nora Barlow

Nu är det som bäst!
Sol, sommar och semester...

Jag känner att energin kommer tillbaka,
det har varit dåligt med den på sista tiden.


I trädgården blommar min "Stanwell Perpetual" ros för fullt

och "Maiden´s blush" har stora, vackra knoppar.


Maiden´s blush


Tyvärr har vintern varit hård mot min "Constance Spry"
(som finns i min banner)

så den klippte jag ned helt.

Som tur är kommer det nya skott, men den är så liten mot förra året.

Aklejan "Nora Barlow" är en söting.
Aklejor är mysiga;
de blommar länge, har vackra blad och poppar upp de vill vara.


Vad tycker ni om just nu? :)

4 kommentarer:

Johanna sa...

Ja, aklejor är en riktig favorit. Förökar sig fint också!

Ett hus i vitt sa...

Åh jaa akelejor är så fina. Upptäckte just ett gäng i busket mot grannens häck... Tror nog att dom ska få flytta till perennrabbatten. Får vi se om de väljer att stanna :-). Kram, Anette

Malin - I min trädgård sa...

Jag älskar också aklejor, men just nu är det mina nyutslagna luktärter och pioner som gör mig lycklig i trädgården. Och snart snart så slår mina fantastiska riddarsporrar ut! Den är sååå vacker i en rosa/lila nyans. Trist med din constance spry, men den tar sig nog.

Njut av sommaren!

Kram M

Anonym sa...

Sommarlovet min vän - SOMMARLOVET! Kram ko-legan