tisdag 4 januari 2011

Årets färg?



Det är alltid roligt med trender, tycker jag,
även det egentligen inte är viktigt.
Man ska ju följa sitt eget huvud och hjärta!


Årets färg 2011 är Honeysuckle (Kaprifol),
enligt färgföretaget Pantone och
det är en stark rosa färg.


Leatrice Eiseman, VD på Pantone,
menar att Honeysuckle är en färg alla årstider,
varje dag, utan att bli för vardaglig.


Jag tycker att den känns fräsch och ny,
särskilt när olika nyanser i kaprifol får vara med.



Li Edelkort, trendoraklet från Holland,
spår att en armé av mörka neutrala kulörer kommer att revolutionera inredningsdesignen och bli abstrakt och minimalistisk
likt en japansk stenträdgård.
Hon tror att olika nyanser av grått skulle bli färgen för 2011 tillsammans med mer brända naturfärger som tegel.

Jag tycker att grått redan är stort och tror att trenden kommer att fortsätta.

Så det känns ganska safe att säga grått.

Som vitt eller svart.




Jag gillar Tine K´s naturliga och pudriga färger,
här en bild från den kommande vårkollektionen.

Vilken färg tror ni blir årets färg? Rösta!

Kram/ Mimmi
Bilder lånade från Pantone, Alcro och TineK.

4 kommentarer:

Graadskan sa...

Jag är själv inne på mer grått hos oss. Men som du säger, det känns som att det varit "trendigt" ganska länge nu.
Vi har idag beige, vitt och röda detaljer, men jag vill nog åt vita väggar och grått i textil och möbler. Fårskinn... Zink... Får se om vi kommer dit i år. Finns andra planer som kommer kosta både tid och pengar.

Kram!

20-talshuset sa...

Hej Mimmi,
Kul att du tittat in hos mig!
Vilken härlig blogg du har. Jag började kika runt lite och vips så försvann en halvtimme minst. Ja det där med färger, jag är en vit/beige/grå människa, i alla fall när det gäller inredning. Natur och jordfärger gillar jag också. Ha det gott! :-) Kram Anna

http//:www.himmelska.blogg.se sa...

Nej rosa får vara för mig.
Jag tycker om vitt och beige.
Men det är tur att vi har olika smak.

Jeanette Hornbeck sa...

Lila och grönt, gammelrosa och gråblått har jag sett mest av. pudrigt.
God fortsättning!
Kram Jea