söndag 30 december 2007

Topplistan nr. 1

Han kom som ett yrväder en aprilafton... ja, Junon alltså!
Första gången jag såg den var i ett gammalt reportage i AiH där den inte ens nämndes. Jag fick söka massor på nätet innan jag hittade namnet och sen dess har jakten pågått.
En vanlig dag, med google, dök den så upp:

En gammal dansk Junosäng på en auktion i Göteborg!
Äntligen en i sverige!


Jag är verkligen ingen rik person och trodde för mitt liv aldrig att jag skulle hänga med i en budgivning. Turligt nog låg auktionen en klämdag och man hade egentligen bara ett par få timmar på sig att buda. Jag sprang in på lunchrasten, ringde Göteborg och lade sen ett svettigt bud på 2500:- på nätet. Sedan hann jag inte se utgången, auktionen avslutades nånstans mellan jobb och dagishämtning.

När jag kom hem hade jag fått ett mejl att jag var överbjuden en minut innan auktionen avslutades. Bitter besvikelse, må jag lova.

Men skam som ger sig, jag gick in och tog reda på vinnande bud och det var samma som jag budat. Eftersom jag visste att jag hade lagt det först ringde jag Göteborg och jaaaaa, den var min!


Lite pinsamt för resten av familjen när jag sprang ut och vrålade "MÅÅÅÅÅL" på altanen, men det var ÄKTA inredningsglädje! :D

12 kommentarer:

Smått och gott hos Lina sa...

Kan förstå din glädje. Den är verkligen underbart vacker!

Kram Lina

Villa Hemma sa...

Roligt när fina saker kommer till RÄTT personer ;-) Klart att du skulle ha sängen, den är underbart fin!
kram

Radhusdrömmar sa...

Gud vad kul! Det är ju så kul när man vinner en budgivning vad det än gäller! Jättefin säng! Tänk om man själv haft en sådan när man var liten.

Gott Nytt År!!

Anonym sa...

Passar på att kika in medans en liten stund fanns över..

~Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!!~
♥ Stor kram till dig!! ♥

hulukvarn sa...

Hej Hej!

Tänk vilken glädje en säng kan ge!!
Så himla fin är den..och det som är i sängen också! Vad heter märket nu igen?

Ha det gott! och Gott nytt!

Unknown sa...

Jag förstår verkligen din glädje, den där sängen är så fiiiiin! Grattis till den.
:-)
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Vit stjärna sa...

Vilken lycka! Den är helt underbar!
Gott nytt 2008! =o)
Kram Anna

Anonym sa...

Ja sengen er nyyydelig.Jeg fikk tak i sengen på en Danmarkstur i sommer, vi fikk sengen akkurat inn i bilen....hihi-bagagen hadde vi på taket i skiboks-jeg var så glad og elsker junosengen-den kommer jeg aldri til å selge!!
Et spørsmål-hvor har du fått tak i det nydelige lille huset i bakgrunen???finner ingen her i Norge.Jeg elsker også alt fra maileg-vi har mange i den familien her også. Jeg er på jakt etter et bilde fra maileg som heter The carrot story, vet du noen som kan hjelpe meg det????har prøvd en butikk i danmark, men det ble himla dyrt å få sendt.
Super blogg du har!!

Metteflette sa...

Åh, for en herlig seng! Tenk at du vant budet! Lykke! Ønsker deg et herlig nytt år! Klem fra Mette

Himmelbit/Njut en smula sa...

*asg* Kan se dig framför mig, när du rusar ut på altanen och skriker!!
Hade inte hört den storyn innan - vad roligt!!
Den är verkligen jätte, jättevacker!!

GOTT NYTT ÅR!!
Kramar

an angel at my table sa...

Vilken fin historia! Jag kan tänka mig att det är ett riktigt fynd eftersom att dom är danska och säkert inte så lätta att få tag på här i sverige! Dom finns ju också i nyproduktion men det är ju aldrig riktigt samma sak! Den ser verkligen jätte fin ut hemma hos dig!

Vill önska dig och din familj ett gott nytt år!!

Anonym sa...

Den är så himla fin och jag hoppas att det finns kvar någon den dagen jag får barn. Den är en riktig klassiker så spara den till dina barnbarn!