lördag 25 juli 2009

Ljuvliga dofter


Städdag, disktrasa och diskmedel från Ellis Corner.


Idag har jag målat lekstuga och dammsugit,
medan M har putsat alla fönstren.


Nästan äckligt duktigt för att vara på semestern :D


Muren är lagd på framsidan (ni skulle se mina muskler)och
Grävis har finplanerat trädgården.


Nu saknas bara några ton gårdsgrus och matjord,
kan knappt bärga mig till första spadtaget :P


Filar på trädgårdsplaneringen, det är så mycket jag vill ha!
Ska iallafall försöka hålla mig till några få växter,
men har ju märkt att jag oftast kommer hem med massa olika plantor i slutändan...

En annan sak som jag försöker att tänka på att få in väldoftande hörn,

jag älskar när det luktar gott också!

Doftfavoriter just nu är:

- Äpplediskmedel Maison Belle, från Ellis corner. Så fräscht!

- Till bukett luktärten; "Fire and Ice"
som jag plockar glatt av varje dag.

- Lavendeln "Dwarf´s blue" i trädgården
kommer med små lätta doftmoln.

Lavendelhäck runt rabatten, rosenslöjan kastar sig över och längre bort skymtar en "Elizabeth" ros, blå bolltistlar och rosa malvor.

Vad är din favorit luktis?


Kram/ Mimmi

11 kommentarer:

Pia sa...

Hmm, det må absolut være duften af Savon du Ligne såpan från Russinnet i tvättstugan, tvättmidlet från Maison Belle, og favoritblomsten Jasmin:-))

Kram Pia

Hem och Lycka sa...

Ja tänk vad dofter gör för sinnena.. Kul att du gillar doften på diskmedlet, håller med, det doftar verkligen fräscht. Annars gillar jag tvättmedel o skölj från Maison Belle, luktärt, syrén och schersmin..

kram Mia

Pia sa...

Øj, glemte helt at fråga om det stora fina blå vita kruset du har ståande på köksbordet i et tidligare blogindlæg - er det från Rörstrand?

Kram Pia

Mrs M sa...

Pia- javisst är det en Rörstrand! Ropade in den på en auktion för två år sen.
Kram

Unknown sa...

Min favoritdoft är den som kommer från min honungsros, men syren går inte av för hackor den heller ;)
Kram Maria

Caroline sa...

Alltid kul med fräscha städartiklar, det blir ju lite roooligare iaf!!

Kram C

Jenny sa...

Hej Mimmi!
Vad flitig du är:)
Blev så nyfiken på det där Maison Belle diskmedlet som luktar äpple!

Min favoritdoft är ett ljuvligt badskum vi har från Amelie et Melanie som jag köpt på Syster Lycklig!

Ha en skön kommande vecka,
kram Jenny

Unknown sa...

Rosorna jag har i bannern heter new dawn. Underbara om jag får säga det själv ;)
Kram Maria

millandante sa...

Kan inte välja men ÄLSKAR när det doftar gott!
Härliga bilder!!
Kram

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Min svärmor har en Smultron Jasmin som doftar fantastiskt!!

Jeanette

iLLi sa...

Jag längtar redan till nästa sommar... Blommor är underbara!