tisdag 28 juli 2009

Vi ska sy och vi ska klippa



Jag vet inte om ni kommer ihop gruppen jag köpte i våras,
men nu har jag iallafall klätt om dem.
Tyget kommer från Nyblom och Kollén och
jag köpte det och lite andra livsviktiga saker, som band och en ask och så
i butiken Balders hage.


Jag passade också på att sy en flagga till lekstugan när jag ändå var i syslöjdstagen.
Eftersom symaskinen bara sydde baklänges som vanligt, blev det att sy för hand.
Det dumma är att jag sydde den före det att vi hade målat lekstugan.

Då var tanken att det skulle bli vitt= perfa med pastell.
Nu blev stugan faluröd= skär sig antagligen så det skriker med en glassig flagga,,, *haha*
där får man för att man ligger steget före ibland...


Kram/ Mimmi

19 kommentarer:

Välkommen. sa...

Vilken fin grupp! :)
Skulle vara kul att se lekstugan (eller har du kanske redan visat bilder därifrån).

Jag har en likadan ask förresten,den är söt!

Louise sa...

Nu finns Loppis Skattkammaren, en blogg om loppisar, antikt, inredning och en hel massa annat kul.

Här tipsar jag om loppisar/butiker att besöka, skriver recensioner och visar foton från mina utflykter och fynd.

Tanken är att samla inspirerande och trevliga ställen på en och samma sida.

ag söker alltid nya saker att fota och skriva om!

Vill du att jag besöker Din loppis/butik, har du ett spännande hem, eller har du gjort ett riktigt bra fynd.
Kanske har Du besökt någon bra/dålig loppis.

Kontakta mig så skriver jag om det.
lizen(a)rocketmail.com

http://loppisskattkammaren.blogspot.com/

Rosenvit sa...

Asken, I love.
Det blev säkert en fin flagga av de vackra tygerna.

Ha det gott!
Anna

Jenny sa...

Hej Mimmi!
Visst minns jag din underbara grupp! Fint med tyg från Nyblom & Kollén:)

Ser att du har en likadan burk från House Doctor som jag har, visst är de fina!

kramis Jenny

Snickaregården sa...

Jag tycker den där gruppen är så snygg.
Fint med tyg från nyblom & Kollén.
Kram Maria

Pia sa...

Åh, så fiiiiint!
Du kan det med at indrette og vælge de rigtige møbler og farver:-))

Kram Pia

Noamaja sa...

Åh så fint och fräscht det blev!

Hoppas du har en toppensommar!

A

Ingmarie sa...

Alltid bra att ligga steget före...själv älskar jag att sy!Fast det är lite enklare för mig eftersom min maskin går framlänges!!!

Kram!

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,

Vad härligt med tyg från N&K - älskar deras tyger. Superfint till den fina gruppen!!!

Kram Jes

House of Philia sa...

Söt blogg detta var! Hur går det med lekstugan? Vore kul att se... Jag har precis pimpat klart min dotters och oj vilket kul projekt det var!

Ha det så bra!

Philia

sinnlighet sa...

Vill bara säga att jag gillar Din sinnliga & sköna blogg, som jag trillade in på av en händelse!

Har Du lust att vara med och tävla på min blogg, så är Du välkommen. Jag lottar ut priser från Lisa & Smällkaramellen, som jag tror att Du kommer att gilla!!

Trevligen från Agneta, mitt i den skånska Österlens-spenaten

A home far away sa...

Åhhh det kommer att bli sååå fint, det är jag säker på:)

Ha en fin dag
Kram Gunilla i Singapore

LILLA BLÅ - @nette sa...

Vilken söt plåtask du har....

Ha en fin bloggdag

kramar @nette

Anonym sa...

Hej, jag ber och ber och ber och hoppas att du läser igenom detta, och efteråt försöker klassa det som "icke-reklam", trots att jag vet att det skriker bloggreklam om det, men om du läser vidare inser du att det är reklam i gott syfte.

Jag är en av många inom "blogg-världen" som kämpar för att nå toppen, eller i alla fall hamna bland de 100 mest lästa.
Anledningen är i själva verket absolut inte för att söka kändisskap eller bli berömd, det hoppas jag slippa, eftersom att jag bloggar anonymt...vilket är sällsynt och kan verka konstigt.
Men med tanken på innehållet i min blogg anser jag att jag mår bäst av att kämpa för att behålla min anonymitet.

Jag skriver för att skriva av mig, jag måste få ventilera - och nu såhär år 2009 finns det inget bättre eller modernare vis att göra detta på. I samma sväng som jag får ur mig de ord jag behöver tömmas på finns chansen, förhoppningarna, också om att jag eventuellt i bästa sätt genom mitt enkla skrivande kan hjälpa folk runt omkring.

Jag skriver för att överleva, och för att stötta...jag skriver om kampen tillbaka till ett normalt liv, längtan efter glädje och lycka...jag skriver för att jag måste, för att bearbeta. Jag skriver om min vardag efter våldtäkten.

Genom att bara läsa denna kommentar hjälper du, genom att välja att godkänna den hjälper du ytterligare.

Kanske kan du också hjälpa ännu ett steg?! Javisst...både för min skull - för att nå ut - och för andras skull för att de lättare ska hitta till mig.
Du kan publicera min kommentar som ett inlägg, eller på ett annat enkelt sätt bara skriva en liten länk helt oskyldigt, till mig, i ett inlägg eller i ditt vänstra hörn på bloggens sida.

Jag tackar dig tusen gånger om för att du (om du gjorde det) läste igenom denna långa kommentar. Och återigen - se det som behövlig och god reklam!

Mvh,
Anonym

http://www.metrobloggen.se/offer

Lina sa...

Du får visa hur det blir med flaggan sen! :-)

kram

Lallis - liv och leverne sa...

Så himla snyggt:) Kram Lallis

Emmas väggord sa...

Hej Mimmi!

Vilken trevlig blogg du har,
kul att hitta hit!

Hils,
Emma.

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Mimmi,

Kikar in & säger hej!

Hoppas allt är bra!

Kram/Jes

Jes/Vita villa vila sa...

Hej Mimmi,

Kikar in & säger hej!

Hoppas allt är bra!

Kram/Jes