fredag 22 juli 2011

Mallorca 2011

I början av juli var vi på Mallorca med halva släkten.


Vi åkte med fritidsresor till Alcudia och bodde på ett hotell som hette Viva Blue.


Här kommer en liten recension för ressugna!

+ Stranden! Härlig sand och klart vatten.


+ Hotellet: trevlig personal och bra poolområde, restauranger, lekplats mm.


+ All inclusive, över förväntan! Så skönt när man är många i ett sällskap och smidigt att bara hämta glass, drinkar, frukt när man ville! Man kunde välja mellan tre restauranger antingen buffé, a la carte eller poolrestaurangen (mycket god pizza!).


Här kunde man slappa vid den "lugna" poolen

+Sällskapet förstås! :)

Minussidan är svårare, det mesta var ju bra...

- Dyrt att äta ute i Palma

- Att vi inte åkte till Valdemossa, dit vill jag nästa gång!

- Hårda sängar

Tips: vi köpte strandmadrasser och parasoll första dagen istället för att hyra solsängar för 8 euro/ dag som vi sedan gav till våra norska grannar när vi åkte hem!

Disneybutiken och katedralen i Palma tycker jag var de bästa besöken i Palma.

Lisa festar på en av otaliga glassefterrätter


Jag ändrar mig förresten om regnet, nu vill jag ha sol!


Stövlarna har ju inte kommit än...



Hoppas ni får en toppendag!


Kram/ Mimmi




Inga kommentarer: