torsdag 21 juni 2007

Kransen som regnade bort

Jag har väntat hela dagen på att få gå ut i hagen och plocka massor av blommor och binda kransar.

Men första semesterdagen firades med att storstäda huset t.ex. tandborsta mosaiken i duschen. Jag kan väl inte påstå att jag städar ofta, men när jag väl städar så städar jag nooooga. Små prickar på list ska bort, filter ska putsas och så vidare... det tar alltså en väldans tid! Som tur är jag sammanboende med en man som inte städar så noga, men ofta. Thank you, God!

När klockan var åtta så hade den sista lilla mohikanungen slocknat och jag skulle bege mig. Då öppnar sig plötsligt himlen och det börjar regna! Not thank you, God!

Så jag fick ta det lilla jag har i min trädgård: några stackars rosor, lavendel, martorn (?) och schersmin som jag fick av mamma och göra en liten bukett till bordet istället.


Huset inreddes också med schersmin och ljus, som en del av er föreslog.


Jag var bra sugen på att slänga in en smurf också, tack Sylt för det braiga förslaget!


Och den stora, svarta klumpen är ingen väggtelefon, jag höll på att skratta ihjäl mig när jag läste det. Det är en tysk högtalare som ingår i ett superviktigt surroundsystem i vardagsrummet!


Den är inte helt snygg, tror ni att den skulle klä i lite Cath Kidston tyg?

11 kommentarer:

Marie sa...

Hihi, tycker att du skriver så roligt. Vad fint det blev i det lilla huset. Hade nog varit snyggt med en smurf också!!! Är det ditt vardagsrum på bilden? Vad himla fint du har det. Gillar!

Ha en trevlig midsommar.
Kram Marie

Mrs M sa...

Tack :-)! Ja, det är mitt vardagsrum... det har blivit lite shabby chict nu! Men det saknas en fransk, romantik smurf tror jag!?

Anonym sa...

Fint det blev med ljus och blomster i "huset". :)

Villa Hemma sa...

En liten, vit, kantstött smurf (kanske bagarsmurfen) hade faktiskt inte varit fel... fast det blev ganska fint såhär också ;-)

Anonym sa...

Å så fint det blev. Det är som att jag har glömt bort levande ljus nu när det är sommar. Ska nog mysa till det ikväll och leta fram tändsticksasken!

Lantliga ting sa...

Va fint det vart och soffan är riktigt tjusig med överdraget och kudden. Angående brudklänningen så visar jag nog bild på den i juli, då jag får tillbaka den från sömmerskan som ska sy in den efter mina mått :) Kram Maria

Mrs M sa...

sanna- tack :-)!

villa hemmet- bagarsmurf är fin, men jag har inte kvar den... tror att jag har astronautsmurf någonstans, han är smurfig!

lisa- tack snälla! Det är aldrig fel med lite ljus :-)!

lantliga ting- vad spännande! Ser fram emot bilderna...

elin1976 sa...

Ønsker deg en fantastisk midtsommer aften.
Masse klemmer fra Elin:O)

Mrs M sa...

elin- tack detsamma :-)!

Anonym sa...

Tack för hälsningen!

Gillar ditt vardagsrum!
(Bordet skulle jag nog råka shabba till lite, förstås...!)

Man kanske skulle kunna klä en högtalare med spetstyg eller vit voile om det är ett såntdär mjukt skydd över outlet...
och så mitt shabby-recept: måla vitt och skav av på kanterna!!!
(Låt inte gubben läsa.)

Jaså du tillhör bokomslagarklubben!
Hur gör du? Jag limmar direkt på omslagen.

Pinglan :)

Mrs M sa...

*hihihi* jag är nog inte riktigt inne på spets... blir inte det lite väl mycket? Jag viker runt böckerna, som när man slog in skolböckerna :)