fredag 28 december 2007

Topplistan nr. 3


En toppensak i år var att jag började virka. Jag har inte virkat sen jag gjorde krulliga dukar på åttiotalet i turkost bomullsgarn och är mäkta förvånad över att det är ganska enkelt! Den här bilden är från Tiramisuvirkningen...

En annan bra sak är att vi köpte ny soffa och fåtöljer, vita Ektorp från Ikea. Så fina och sköna! Här är de tagna ur den råa verkligheten, helt opimpade!
Målet 2008 är att börja tälja.
Det kommer att gå åt en del plåster, men ååååå så kul!

7 kommentarer:

Julias vita drömmar sa...

Sööötnos!

Jaså, tälja...nu fick jag något att fundera över. Jag som tänkt att börja sticka men jag fortsätter nog med virkandet även i vår.

Hanna sa...

Så söt!!
Det finns många fina svenska blogger men din är en av mina favoriter :)

Anonym sa...

Åååhhhh, så fin!! VAR kan man få tag i mönstret på sjalen?

Himmelbit/Njut en smula sa...

Den är ju sååå fin - och blir ju inte mindre fin med en så söt modell!

Så du ska börja tälja, vad har du tänkt dig för projekt? Gubbar a la Emil eller smörknivar och slevar? Spännande!! Vad du än ger dig på så är jag helt övertygad om att det kommer bli bra!

Ha det toppen!
Kram

Kathys Home sa...

Vilken fin tösabit, som spunnet socker...med en jättefin sjal..skulle gärna vilja virka så fint. Jag blev så käär i din fina kökssoffa..måste gå på jakt efter något liknande i vår/sommar...En komplimang till din fina blogg...God fortsättning...//kat.

Maria sa...

Vilken underbar sjal och väldigt fina bilder har du i din blogg!!

Mrs M sa...

julia- äsch, det är klart att du kan tälja samtidigt som du virkar ;)

hanna- tack snälla! :)

camilla- kika in under handarbete och ett gammalt inlägg, så hittar du länkar och beskrivning där!!

himmelbit- nej, mer hästar och annat flott! Kram

Karhys- Blocket är aldrig fel...

inredningstokig själ- å tack snälla! :)