lördag 19 april 2008

Mossig


Idag har jag krattat mossa ur gräset!

Okej, jag orkade inte hela mattan och jag har mindre hud i händerna,
men lite duktigt var det! :D

Jag har gödslat rabatterna och träden också,
det kan växterna behöva.
Jag kan inte säga att det växer så det knakar i vår moränlera...


I förrgår beställde jag, mamma, Lisa och Julia saker från Nordhjem.
Det blev ett gäng tunikor och mattor!

Jag hoppas verkligen att de passar nu,
väldigt bra pris (innan frakt och så)
var det iallafall!
Mattor ska väl vara i "one size fits them all".

Har varken gödselbilder eller tunikor att visa än, men jag visar väl en pelargon till.
Det röda har smugit sig in i köket igen,

tecknet på att jordgubbssäsongen närmar sig!?


Det ska bli fint väder imorgon också,

då åker utemöblerna fram!

Kram/ Mimmi

2 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Härligt med pyssel och rens i trädgården!
Det är så underbart att vi äntligen får njuta av solen!
Kram.

Nettan sa...

Här kratts ingen mossa =0(, har för mycket av den varan i min gräsmatta så vi får hyra en mossrivare istället ;0), risk är väl att man inga händer har kvar !
Men visst är man nöjd sen när man ser resultatet =0)
Ha en fortsatt Trevlig Helg..
Kram Nettan