torsdag 30 april 2009

Trädgårdsplaner

Söt anteckningsbok

Å så skönt att vara ledig!

Jag ska försöka att vara ute så mycket jag kan,
lapa sol och pyssla i trädgården.

Jag har förberett mig med att köpa ny vattenkanna och anteckningsbok
från Casual Living.

Kannan är verkligen som ett smycke med sin turkosblåa färg,
nästan så jag inte vågar att ha den ute...
tänk om den blir förstörd!?

Nej, den får nog stå inne ett tag och se vacker ut.

I anteckningsboken tänkte jag skriva upp fina och bra växtarter,
så jag kan titta i den när jag står i handelsträdgården.

Jag brukar alltid bli lika yr när jag väl är där och
ska välja mellan "Hillii" och "Hicksi"...

Vattenkanna

Trevlig Valborg!
Kram/ Mimmi

Ps. Ta "Hillii" ;)


11 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Mimmi!
Åh vilken härlig anteckningsbok och vattenkanna köpt!!
Är väldigt svag för den där turkosblåa färgen..måste nog in o kika på Casual Living:)

Tack för inspirationen,

Ha en sköön helg,
Kram Jenny

Lisa sa...

Vilken ljuvlig kanna och bok! Fin idé att samla växterna i en söt liten bok. Själv har jag skrivit upp mina växtlistor på spridda lappar, varav den ena, viktigaste, försvann.. Hmm. Måste nog införskaffa mig en bok jag med.

Skön helg till dig!
Kram
Lisa

millandante sa...

Så bra idé att skriva upp! Lättare att faktiskt göra det också när man har så fina grejer!
Ha en riktigt skön helg nu!

Jenni - Snickarsbacken sa...

Hejsan!

Va bra tänkt med anteckningsbok över mysiga o tilltänkta växter...tänker jag absolut apa efter dig :-) Härligt med en så fin också! Jag håller sakta mag på att byta ut och organisera för att få mer praktiskt och ordning på allt nu när vi igen bor så mycket mindre...tålamodsprövande. Så burkar ,korgar står på mina inköpslistor.
Ps!Dina pallkragar var så söta - vilken fin ide och trädgårdsbordet blir också härligt!

Ha en härlig 1 maj! Hoppas du får och kan vara mycket ute som du önskade!

Hoppas allt är bra med dig och familjen!

Kram Jenni

Lina ♥ C´est la vie sa...

Hej, vad fina saker. Älskar kannan.
Ha en fin helg, kram Lina

mariaemb. sa...

Åh va mysigt med trädgårdsplaner. Jag har också en liten bok där jag skriver upp ideer och tankar om blommor och annat jag vill ha. Tyvärr är jag begränsad till en balkong men jag älskar att planera och plantera. Underbar vattenkanna!

Ha en fin helg!
Kram Maria

Fröken Piff sa...

Hej! Har precis hittat hit, vad fint du har det:) Underbar vattenkanna, älskar färgen och förstår om du inte vill ha den ute, haha:)

Ha det fint! Kram!

Heimatkunde sa...

Hello! Nice pictures. I like. Greetings from Berlin. Laura

Stämningsfullt sa...

HEj!
Jättefina köp du har gjort!
Hoppas din helg har varit bra.
Kram!

Lärarbostaden i grönskan sa...

Vilken fin vattenkanna! Och väldigt fina pallkragar som verkligen ser jättefina ut bredvid huset!Min kära sambo ska också bygga sådana i vår. Våra får nog bli vita och de kommer att fyllas främst av tomater och basilika som jag nu har på tillväxt på glasverandan. Tänker mig att kunna ta lite skivade tomater med basilika och mozarella på altanen på sommarkvällarna, mmm....

Kram

Anna sa...

Vilken fint hem du verkar ha! Så fina detaljer :)
Lycka till med planteringarna!
Kram, A