söndag 2 november 2008

Badrum del. femtielva


M målar tak över badkarsdelen.
Det är flera som har skrivit och vill se mer av badrummet.
Det finns tyvärr inte så mycket att visa än,
golvet är täckt och väggarna är fortfarande grå.
I veckan har väggarna blivit spärrade för ånga och fukt,
så nu kan vi börja att måla och kakla.
Jag längtar så att visa kranar och annat skoj,
men jag får hålla er på halster ett tag till!
Jag önskar mig en duktig hantverkare i julklapp,
en sån som jobbar när vi är på jobbet...

Har en häftig tvål som jag kan visa iallafall *hihi*...

Det är en fransk skoltvål som ska vara i duschen sen.

Den känns som ett smycke i sig,

finns på Russinet!

20 kommentarer:

Julias vita drömmar sa...

Den tvålen är så fin :)!

Längtar så tills ni (du) kan få börja piffa badrum, det är du så så värd.

Kram!

Karin Krut sa...

vilken skojig tvål :) Så spännande att se fortsättningen. Handdukarna är jättefina.. rusta sa du..hmmm
Ha en skön söndag
Kram Karin

Anonym sa...

Men vad häftig tvål! Har sett sådana i butiker, men aldrig faktiskt känt/sett någon som har det. Det ska bli såå spännande att se det färdiga resultatet!

Kram M

rosenskära sa...

Ibland går det långsamt framåt och andra gånger gör man ryck, eller hur? Just till badrum måste man ju oftast vänta in hantverkarna för det finns ju så mycket man inte vågar göra själv.

Sådana tvålar är jättefina men jag har bara sett dem i Frankrike!

Lena

Beas sa...

Jag dögillar tvålen. Hoppas badrummet kommer bli ett avslutat kapitel snart.

Här står maken och jobbar i köket...neverendingstory som det tycks. Men sakta och säkert så kommer ju även vi framåt, eller hur? :-)

Moodboardwithflowers sa...

Så snyggt med en sån där tvålmokkafjong... vill också ha!!
Har du shoppat nå snygga faceprodukter att ställa på hyllan då??

Vit Gladiolus sa...

otroligt häftig tvål!
Kram Zinkbaljan

Villa Hemma sa...

Ser jättefint ut såhär långt :-D

Längtar också tills du får börja piffa järnet!

kram

Designe sa...

Åh va ni jobbar med badrummet och vilken läcker tvål! Fina kökshanddukar nedan och så fin kökshylla ni byggt oxå! Grattis till omnämnandet i tidningen Lantliv! Kram :)

Anna sa...

Skitsnygg tvål, kanske ngt till min kära far på farsdag han brukar älska tvålarna på ett tjockt rep, du kanske vet ;-) Kram Anna

vit och pastell sa...

De där tvålarna är verkligen härliga!

Kom gärna in till mig om du gillar tävlingar.

Kram Maria

Iris // Alla dagars kaos sa...

Riktigt snygg tvål!

Jag avundas er inte riktigt med renoveringen.. för ett år sedan var vi i full gång med vårt badrum och det var ju ett väldigt jobb! Men vilken lycka första gången man kunde duscha där igen.. :)

Jag lottar förresten ut tre fina armband på min blogg, delta gärna i tävlingen! :) Ha det jättebra!

Sussi sa...

Tror det är första gången jag kikar in till dig och jag måste bara få säga att du har en väldigt fin blogg, så det var för mig ett trevligt besök :)

Ha en underbar onsdag och lycka till med badrummet!

/sussi

Peter sa...

Läcker tvål tycker jag. Såg att du också har fyndat på RUSTA. Det har jag med =)
//maria

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Hej1
Häftig tvål!
Trycker man på en ny sen bara... dum fråga kanske men jag har alldrig sett en sån?
Hälsningar Sanna

VitaMagnolia sa...

fräck tvälpump!

Anonym sa...

Så smart tvål! Så slipper den ligga och slibba i en tvålkopp. Sån vill jag också ha!
AM

Gnistrande snö sa...

Vilka ljuvliga flugsvampar! De är sååå fina!
Vore roligt att få veta var du köpt den lilla vita skålen på bakbilden...
Ska bli jättespännande att få se mer av ert badrum.

Kram
Katarina

Mitt vita hem sa...

Vilken mysig tvål. Den har jag inte sett innan.
Så spännande att se det helt färdigt.
Kram Heidi

svartataket sa...

vad kul för er att vara så nära! Vi har så långt kvar *suck*
Trevlig helg!