söndag 9 november 2008

Utmaning

Kom ut ur garderoben nu, Mimmi!

Jag ligger lite lågt med bloggen nu, känner att jobbet suger musten ur mig.

Jag är lärare och har precis gått in i en period med utvecklingssamtal, vilket kräver mycket arbete och av min energi. Hoppas det lugnar ner sig snart!
Där rök en hemlighet, så då kan jag lika gärna fortsätta!
Julia har utmanat mig att avslöja vanliga eller ovanliga saker om mig själv...
- Jag knäcker på flipper, det kan bero på att min månadspeng oavkortat gick till flipperspel. Behöver jag tillägga att jag är uppväxt i en bihåla på landet? :D

- Fungerar bäst på kvällen/ natten och tycker att det är en pina att gå upp på morgonen.

- Det känns som jag är den enda som lyckas att få rynkor och finnar samtidigt. Taskigt.

- En hemlig önskan är att ha en butik med inredning och kläder tillsammans med lillasyster.
- Mitt bästa godis är nog turkisk peppar, trots frätskador i gommen.
- Jag har alltid gillat inredning med mycket vitt, även på 90-talet.
Då var det visserligen med inkamönster och afrikanska masker, men ändå!
Jag utmanar:


Stort grattis till alla pappor i dag!

Kram/ Mimmi

16 kommentarer:

the Babyblues sa...

Vad kul att läsa mer om dig! Hihi, ja turkisk peppar är gott :).

Kram M

Gårdsromantik sa...

Jasså du flipperproffset du gillar också turkisk...jag sitter med min favorit - turkisk firewood!!!

Jag har presentbutik på gården och är så sugen på att ta hem lite vackra kläder också... synd bara att man har så näpen butik.

Kram Maud

Lallis - liv och leverne sa...

Kul att läsa om dig, tycker jag:)
Kram Lallis

Anonym sa...

Så sugen jag blev på turkisk peppar..

Skoj att läsa din blogg.

Lilla huset på prärien sa...

:) Kul att få läsa lite mer om dig! Gillar verkligen också Turkisk Peppar, det blir lite sällan jag äter det numera bara... av någon anledning.

Kram Jenny

rosenskära sa...

Du är rolig du - finnar och rynkor. Känner igen det, men bara under omagiska veckan...

Ta det lugnt med bloggen du, dygnet har bara 24 timmar.

Lena

Smått och gott hos Lina sa...

Gulligt av dig att tänka på mig. Och som du såg så är utmaningen redan besvarad, visst är jag snabb ;-)

Kul att läsa lite om dig. Noterar att du gillar turkisk peppar ifall jag behöver muta dig någon gång ;-)

Fina bilder som alltid!
Kram Lina

Caroline/drömlägenheten goes radhus sa...

Hejsan!!!

Hur kan jag ha missat din fina blogg! Här skall läsas, och virkas! svamparna var underbara!

/Caroline

Brunkullan sa...

Hihi...så du var en flippertjej;) Jag var en hejjare på couronne spel:)

Susanne

Himmelbit/Njut en smula sa...

Hej vännen!

Hmmm - jag får suga på den här karamellen tror jag.. ;-) :-D. Ja, jag har blivit utmanad innan men fegat ur..

Kul läsning om dig!! Jag kan se dig framför mig, i full fart vid flipperspelet :-D :-D.

Ha en toppenkväll!
Kramar

Tulipa sa...

Kul att läsa om dig!
Dina bilder är alltid så fina, det är ren njutning!
Kram Tulipa

Sara Mårtensson sa...

Hej Mimmi!

Jag har länkat till dig i ett inlägg, hoppas det är ok med dig!
Roligt att läsa om dig också!

Kram Sara

Mammansblogg sa...

å den där i love you brickan...var har du hittat den? /Linda

Eva sa...

hi,
you have such a lovely and creative blog! i really like to visit it!
the tree is beautiful!
all the best from austria,
eva

Anonym sa...

När öppnar vi? :)

Gnistrande snö sa...

Så kul att få läsa lite om dig :-)
Jättefin bild med trädet...

Kram
katarina