tisdag 13 mars 2007

Jakten på den vita penséen


Oj, oj... vilken dag! Idag har jag och Lilleman åkt runt och letat vita penséer. Ingenstans fanns det vita -bara mörkblå, lila, mörkröd, gula och oranga. Jag vet att jag är envis, men jag har så svårt att bara strunta i att jag vill ha en liten vit pensée och ta en blå... jättelöjligt, men så funkar jag! Jag kunde ha tänkt mig att ta ljust rosa eller ljust blåa istället, men inte ens de färgerna hittade jag!
Jag undrar om det är så att mina snyggfärger kommer senare eller om jag bara hade otur idag!? Har ni andra sett ljusa, små "violer" till salu?

Det fick bli en bukett vita tulpaner och en kopp kaffe på altanen istället för plantering. Jag får återkomma med lite planteringsidéer när jag hittar vita eller pastelliga penséer...

14 kommentarer:

Lavendel & Romantik sa...

Jag vill oxå ha vita, men dom kommer nog.Det såg väldigt mysigt ut i solen...Kram/Majsan

Kattfot sa...

Åh det där känner jag igen, själv har jag letat förgäves efter rosa penseér två vårar i rad. Men i år... ;-)

Stina sa...

Tack, pluttan!
Åh, vad härligt det ser ut. Kram Stina

n o r d i n g å r d e n sa...

Å så mysigt du har det där på terassen! Nje, jag bor ju i Dalarna ( vet inte var du bor) så här har det knappt kommit ut ngn penseér alls till salu. Var på Plantagen, de hade en minipensée el korsning viol i många olika färger, bla en jättefin i ljuvt rosa, liksom gammelrosa.. Lycka till med jakten, men det kommer, inom den närmaste veckan-var så säker!! Mari.

Mrs M sa...

Ja, jag är lite tidigt ute, det rycker i planteringsarmen :-)... kattfot- jag hojtar om jag hittar rosa!

Anna sa...

Jag älskar också vita blommor! Lycka till i jakten...

Det ser underbart ut på altanen!
Härlig blogg!
:)Anna

hulukvarn sa...

Jag såg vita penseér igår men de var nästan slut så jag antar att de är populära:) skam den som ger sig!!

Mrs M sa...

anna- det är underbart med vår!
hulukvarn- är de så populära? Där ser man, men det kommer förhoppningsvis många färger den här veckan.

Jordgubbar med mjölk sa...

Vad mysigt det där såg ut! Har inte letat ännu så jag vet inte, men man kanske kan ha dem ute nu? Bor även jag i Dalarna så här kanske man får vänta en stund till! Ha en härlig vårdag!

SOFIE sa...

Åhhh vad härligt det ser ut!! Super mysigt! Puss å kram!

Jennyshemochharmoni sa...

Ååå det där såg helt underbart, med kaffet menar jag! Jättefina möbler har ni också :) Känner igen det där med att veta vad man vill ha, det är bara att söka vidare :)

Anonym sa...

Oj, va ni har vår hos er!..Härligt med penséer..längtar efter såna nu! :)

Mrs M sa...

jordgubbar med mjölk- Hur långt har våren kommit i Dalarna?

sofie- bara solen skiner blir man ju glad och pigg! Härligt!

Jenny- jag ger inte upp i första taget ;-)... utemöblerna köpte jag för ett presentkort jag fick av mina elever förra året! Bästa klassen ever...

Signe- ja, det gäller att njuta! Pessimisten i mig säger att det kan bli snö igen..!?

Mrs M sa...

*morr* inga fina penséer idag heller... jag tror att jag är besatt *hihihi*