måndag 5 mars 2007

Kläder: rutigt!



Idag blir det en snabb rapport... jag skulle egentligen sova ikapp, eftersom jag aldrig får sova på nätterna längre! Influensa, vattenkoppor och förkylningar har avlöst varandra efter jul och då vet de flesta föräldrar att det blir vakennätter.


Till något roligare! En liten moderapport från en som älskar rutiga kläder: bardotrutigt, skolrutigt, vichy rutigt etc. i rött, rosa, ljusblått, ljusgrönt och ljusgult. Kärt barn har många namn! Det känns alltid fräscht och tidlöst, särskilt nu på våren...


Fransyskan Brigitte Bardot (på den svartvita bilden), bar till och med en rosa och vitrutig klänning på sitt bröllop!



Här en blus från MQ´s nya märke, Sunshine. Den kostar 299:-! Bra köp!



Här är ett fint rutigt förkläde från amerikanske Stitch Thru Time, finns i både barn- och vuxenstorlekar och kostar runt 48$. Känner ni lukten av hemlagad paj?


Moonkids wear gör underbara, rutiga kläder för barn. Här poserar dottern i en smockklänning med tillhörande huckle (ca 285:- + 95:-) och i år har det nya, underbara färger. Jag är lite sugen på att köpa en skjorta till lillebror, men har svårt att bestämma vilken färg. Alla är fina!

Finns bland annat på nätbutikerna www.litenpalandet.se och http://smallkids.jetshop.se/.

En fin sommerklänning från Koola Anna för 695:-, finns på kanonbra siten www.nelly.se.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Snygg skjorta! :)

Mrs M sa...

Jag vet, ska du köpa en? *puss*

Anonym sa...

Vilken fin sida du har! Blev så sugen på den rutiga klänning som din dotter hade? Hur är de storleksmässigt?

Mrs M sa...

De är ganska korta, så man kan ta en större stolek om man vill. Eftersom det är smockliv så kan man nog ha den lääänge... hoppas jag! Kolla även in de andra färgerna, sååå söta! :-)

Me, Myself and Mioli sa...

Hej jag hamnade på din blogg då jag sökte på rutigt, jag gillar den. Vårhälsningar, Mioli