lördag 8 september 2007

Höstplantering

Angelique
Violtulpan
Båda bilderna från Odla.nu!

Idag ska vi ut i trädgården och rensa och plantera. Jag har köpt violtulpaner "Little beauty" och dubbelblommande "Angelique" tulpaner. Jag tycker inte att det är så kul att plantera lökar, men desto härligare är det på våren när de kommer upp.

Har för mig att jag lovade mig själv (här i bloggen) att jag skulle sätta fler tulpaner. Jag har köpt en påse av "Holland Chic" också...

http://mimmi-magnolia.blogspot.com/2007/05/liljetulpaner.html
http://mimmi-magnolia.blogspot.com/2007/05/mndagsshopping.html


Jag har inte köpt några fler fruktträd än, men det ska bli!
Krokusar vill jag också ha, de är så söta i små grupper under träden.

En ros blev det också, en klassisk, rosa rabattros "Queen Elizabeth".



Bild: Mimmi

2 kommentarer:

Kattfot sa...

Violtulpanerna är ju så söta. Funderar själv på att fylla ut en tom plätt under syrenerna med sådana.

Jeanette Hornbeck sa...

Angelique är min absoluta favorit.
Den ser lite mörk ut på bilden.