onsdag 17 oktober 2007

Oliv


Hur fint är det inte med olivträd? Särskilt med en massa oliver på... För att de ska bli pollinerade får man pilla med en pensel på blommorna och sedan vänta och hoppas. Jag klarar mina olivträd (oftast) inomhus, men annars kan man få dem att övervintra på något svalt ställe. Jag har lagt två på komposten, får se om de kommer igen! De har trivts där förrut :D!

TRIVSELHUS har hört av sig. Det ska bli spännande att se hur de kommer att lösa det hela. Vi har redan köpt golv och står nu och stampar för att kunna lägga det...

7 kommentarer:

Villa Hemma sa...

Jättefint! Själv försöker jag hålla liv i inte mindre än TVÅ myrtenträd *wish me luck* :-D

Elin sa...

Jättefint olivträd! Hos mig skulle det självdö inom en vecka! :-D
kraam e

Nilla sa...

Jättefint! Olivträd går jag och suktar efter men har inte vågat mig på ett än, har en känsla av att det skulle gå och dö. Dessutom har jag bara sett små här i stan och de kostar skjortan!

Håller tummen för att det ska reda upp sig nu och ni snabbt ska få golvet på plats.

Kram Nilla

Evelinas hus sa...

Ja det är ju faktiskt inte så svårt med olivträd egentligen. Jag har ett som är 11år och har inte gjort något speciellt med det.
Jag gillar din svarta tavla med fjärillarna, får man fråga var du köpt den?
Kram Caroline

Karin Krut sa...

Jättemysigt med oliver! Visst kan det vara värt penselbesväret :) om man får egna! Lycka till med golvet
Kram Karin

Anonym sa...

Inte en chans att jag skulle kunna hålla ett träd vid liv ;)
Kram, A. Amaryllis

Anonym sa...

Jättesnyggt med olivträd..