tisdag 4 januari 2011

Kafferep


Hej vänner!
Vad skönt att få vara hemma och ledig!

Jag har börjat få massor av nya idéer på förändringar här hemma,
måste nog skriva ner dem i en lista (gillar listor)
innan jag börjar jobba igen och autopiloten går på!

Jag får väl visa en del här också,
så jag får lite press på mig att verkligen genomföra det sen.

Idag blir det kafferep med en kär gammal vän.
Jag har bakat en Eksta Chokladkak från min favoritkokbok "Annas mat".
Den går så snabbt att göra och man har nästan alltid ingredienserna hemma, perfekt snabbkaka!

Tror jag kan receptet utantill :)
100g smält smör,
2 dl socker+ 2 ägg vispas,
1 dl mjöl+ 3/4 dl kakao+ 1 tsk vaniljsocker blandas=
24 minuter i ugnen på 175 grader

Kram/ Mimmi

4 kommentarer:

Graadskan sa...

Åh, jag var SÅ nära att köpa hem vita tulpaner idag, men gjorde det aldrig... Det ångrar jag NU!
Det ser härligt ut, både kakan och blommorna!

Konstigt att man kan tröttna på julen så fort. Nu vill jag ha in våren...

Kram Camilla

Tulipa sa...

Mysigt med "kafferep" och krispiga vita tulpaner...

Bra med listor, har man många idèer så försvinner lätt något på vägen...

Kram Mariette

Pia sa...

Vilka vårliga fina bilder! Hmmm måste ut och köpe tulipaner nu tror jag;-)

KRAM

fialka012 sa...

Hezký blog...