onsdag 9 maj 2007

Badrumsplanering del. 2

Hastigt och lustigt var vi tvungna att bestämma möbel igår kväll. Tråkiga som vi är körde vi på ett säkert kort: vi tog samma möbel som vi har i andra badrummet, bortsett från att vi tog vita luckor istället för ek. Jag kommer att lobbya för ett par andra beslag än där nere också :-)!
Det blir nog jättebra, den är inget speciell i sig och då är det lättare att ändra stil och färger i rummet om man skulle tröttna. Och det gör jag! Nästa val blir tvättställsblandare och naturligtvis hittar jag ingen klockren där heller....

Det här är favorit, men det är en köksblandare... (Bild lånad från Freese and Bruno collection).

En modernare variant från Tapwell.

En mer klassisk modell som kräver håltagning, också från Tapwell.Stilren, modern inbyggnadskran från Tapwell.

Till badkar och dusch kommer det bli klassiska blandare med porslin, men jag är lite sugen på att bryta av det med en modern.

Jag vill ha en som är stilren och det är viktigt att det är engreppsblandare vid ett handfat. Tyvärr är det för mycket fallossymbol över en del moderna blandare och det vill jag inte ha :-)!

10 kommentarer:

Anonym sa...

nummer 1 eller tre, absolut! /therre på fl.

Shyme sa...

Jag skulle köra på 1 eller 2 eftersom de inte kräver något speciell håltagning eller så. Då kan du byta ut dem i framtiden om du hittar kranen med stort K! Om inte 1:an är för hög kör på den trots att den är för kök, min bror har en köksbalndare i badrummet eftersom det var de enda som gick att svänga undan, funkar utmärkt.

Jennyshemochharmoni sa...

Jag gillar ju 1:an såklart :) Ha en jättebra dag! KRAM

Julias vita drömmar sa...

Den första är jag käääääääär i. Vill ha vill ha vill ha, tänk dig den i en lyxig tvättstuga :D

Kram!

Inre Harmoni sa...

Jag skulle välja nr. 1.
Underbar Blogg.

Mvh Jessica

hulukvarn sa...

Jag gillar 1:an också!! lycka till med alla beslut!

Mrs M sa...

therre-1-0 till det romantiska laget :-), tack för din synounkt, alltid roligt med besök från FL!

shyme- bra synpunkt, men ettan är så dyr så den kan vi nog inte byta ut på ett tag...

jennyshemochharmoni- det är klart :-), den är ju finast! Synd att den är så grymt dyr bara, tapwell har en billigare variant visserligen. Kram

julia- en väldigt lyxig tvättstuga *fniss*. Den skulle vara underbar i din :-)!

inre harmoni- tack Jessica! Jag hade tänkt den först och det brukar sluta med att jag tar det då!

hulukvarn- tack för din röst :-)!

Sammanfattning: 6-0 till det romantiska laget :-)

Anonym sa...

Den översta blandaren var ju helt underbar, även den sista med extra håltagning!

Anonym sa...

Jag gillar den översta mest, men den är väl lite svårstädad kantänka, den i väggen skulle vara praktisk, svårt val...

Mrs M sa...

signe- jag har lagt till dig i mina favoritbloggar, jag har visst missat det! Jag hoppas att jag blir lita flitigare besökare hos dig nu :-)!

lisa- det är snyggt när man sätter fast kranen i spegeln... men det blir nog den översta.