lördag 5 maj 2007

Sovrum del 3

Ett snabbt inlägg innan jag ska åka till svärföräldrarna på kalas. I sängen har vi örngott som jag har fått av min mormor. Det är faktsikt hennes "bröllopsörngott" och jag tyckte inte att hon skulle ge bort dem, men hon gav sig inte. Hon hotade till och med att hon skulle kasta dem om jag inte tog dem (tomt hot *fniss*). Nu har vi dem till prydnadskuddar tillsammans med ett gäng andra... har ju en släng av kuddomani, men det vet har ni väl förstått!?

En del får inte plats i sängen, utan får ligga i en korg och vänta... Ha en skön lördag på er!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också kuddomani, speciellt gamla broderade eller virkade vita kuddar gillar jag och har nu.

Lotten sa...

Vad vacker kudden efter din mormor var! Jag har oxå ett gäng ärvda gamla örngott i skåpet....

Mrs M sa...

lisa- då lider vi av samma åkomma :-), vill ha många handbroderade lakan och örngott, det är så fint!

lotten- ja, jag blev så glad när jag fick den och ett gäng andra! Jag skulle också behöva ett skåp...

Anonym sa...

Ja visst var det finsa saker :-) Så nöjd. Vi har hittat riktiga små guldkorn här i vår lilla kommun och har börjat inse att vi är ganska lyckligt lottade med förmedligar och antik affärer. Jättefina kuddar från din mormor, såna har jag också fyndat på en loppis i stan :-)

www.alfridashem.blogg.se

Mrs M sa...

erika- ja, ni verkar ha det väldigt bra utbud runt er! Så roligt att ha nära till en vän som har samma smak och gillar att shoppa också, låter sååå kul!