torsdag 31 maj 2007

Porslinsveronica

Jag tycker att mina porslinsveronicor är så söta... bäst att passa på att fotografera dem, de blommar bara en vecka eller två! Jag skulle vilja ha några rosa kompisar till dem, jag funderar på att sätta några Alliumlökar till nästa år eller kanske Stjärnflocka!?


En liten akleja får hänga med också... jag hittade inte plats för den i höstas, så den hamnade bland gräs i en slänt. Otroligt nog har den klarat sig och blommar massor. Den kanske får en bättre plats snart! Ha en toppendag, snart är det helg!

12 kommentarer:

Malin sa...

Så vackra de är...tror inte jag sett sådana förrut...Verkar vara något jag "behöver" ha i min trädgård...
Malin

Kathys Home sa...

Å så söta, dessa måste jag skaffa till min lilla täppa...Aklejor har jag så det räcker...växer som ogräs hos mig..de är så vackra men INTE överallt. En jättefin sida du har...Hejsålänge Katarina

Anonym sa...

Porslinsveronicor har jag inte sett förr. Dom är ju jättesöta!

Julias vita drömmar sa...

Hej,nej det ser heeeelt normalt ut med texten! Jag fick också så för en tid sedan, jag tror att du får ändra på inställningar i själva datorn...

Susanne sa...

Vackra porlinsveronickor. Jag har ganska många Aklejor. Älskar dom! Funderar på att göra en rabatt med enbart Aklejor :-)

Kattfot sa...

Oj så söta dom är porslinsveronikorna, dom har jag ju helt missat!

Mia sa...

Veronikaen din var nydelig. Her i Norge kaller vi den for kosakkveronika. Jeg har også noen i hagen min, og liker de godt. Synd bare at den blomstrer såpass kort tid, og har en tendens til å legge seg flate. Akelejen din hadde en nydelig blå farge.

Mrs M sa...

Tack för alla kommentarer :-)! Själv blir jag nästan yr i huvudet när jag läser här, bokstäverna är stora som hus och därför blir det ett gruppsvar :-)...

Jag råkade få de här istället för kransveronicor på en växtbytardag. De var pytteplantor och jag blev väldigt misstänksam när bladen kom. Vad bra att jag fick reda på att aklejan sprider sig mycket, då får den vara kvar i slänten.

Jag hoppas att bokstäverna krymper över natten! Kram på er alla!

Mrs M sa...

mia- oj, vad skönt... nu fick jag ordning på textstorleken :-)! Ja, enda nackdelen är att de har kort blomningstid, annars är de så skira och fina, tycker jag!

♥Linda♥ sa...

Hej!
Så fina blommor!
Jag heter Linda och brukar kika in i din blogg. Så mycket fint att se på! Du är verkligen duktig!
Hej hopp!

Poppins sa...

Porslinsveronica var nytt för mig. Och så söt!

Anonym sa...

Åh, vilka fina blomsterbilder! :)