söndag 20 maj 2007

L som i Lika


Klart att dottern skulle ha sin bokstav också. Skönt att hon hade en lättare bokstav att sy än "H", det gick mycket lättare den här gången...

Inte helt oväntat vill hon ha den i sin älsklingsfärg rosa, så det fick bli ett tyg från Bruka som passar med det röda i hennes rum. En del nyanser fungerar ju tillsammans, som på flickkläderna i det gamla inlägget: http://mimmi-magnolia.blogspot.com/2007/04/kammarklo.html .
Åh, vad jag älskar de där kläderna! Kan det aldrig bli rea?
Men egentligen skulle man kanske ge sig på att sy kläder, istället för kuddbokstäver!?

10 kommentarer:

Lotten sa...

Jaaa, hade jag haft en liten tös så hade jag inte tvekat att sy lite söta klänningar mm. Det hade varit jättekul! Vet inte varför det inte känns lika kul att sy till pojkarna?

Fint L!

Lavendel & Romantik sa...

Ja det va ju så sött Kram/Majsan

Hilde sa...

Så fint du syr:) Kanonsött med tygbokstaver..
Ha en fin kväll...

Det Ljuva i livet sa...

Nu när du är klar med dina kan jag få beställa tre? Ett A ett L och ett O.. det har du väl tid med?;-)
Ha det gott! Och sluta visa så söta flickkläder jag blir ju lätt bitter över att jag fått tre söner. Kram!

Mrs M sa...

lotten- det är lättare att sy klänningar och kjolar, jag skulle inte ens tänka på att sy ett par brallor *hihihi*! Kram

Majsan- tack så mycket! Kram

hilde- tack detsamma! Men jag syr inte fint, jag syr fort :-)

det ljuva i livet- jag får komma igen på pojkfronten, jag lovar, det blir snart! Kram

Susanne sa...

Min äldsta dotter som fyllde 10 år förra veckan har sett din blogg och tycker allt är så vackert. Hon vill ha ett A till som och ett till lillasyster. Uj uj! Blir gubben som får sy ;-)
Duktig du är!
Kram

www.mariante.se sa...

Men å så sött...å vilken kul idé!
Skulle kunna tänka mig att sy O-V-E till ditt L ....
Ha en underbar dag!

Anonym sa...

Åh, den blev ju oxå jättefin! :)

Mrs M sa...

susanne- tack! Här är det också "gubben" som är bäst på att sy... det var ju han som tipsade om att jag skulle sy kantbanden i delar :-). A låter väldigt avancerat, men kul! Hälsa din dotter från mig, det är jätteroligt med en yngre publik. Kram

hoppetossa- Jag som hade tänkt mig H-C, som stadens stolthet!? :-)

signe- tack, vad du är snäll! Ha en skön kväll! Kramisar

Jennyshemochharmoni sa...

Vilken rolig idé :) Jättefint blev det! :)