tisdag 24 april 2007

Magnolia frossa




En helt ljuvlig magnolia hittade jag på www.magnoliastore.com och där kan ni verkligen frossa i olika arter. Den här heter "Milky way" och är från Nya Zeeland, framtagen från praktmagnolian, xsoulangeana. Tyvärr tror jag att den kan vara lite kinkig här, jag hittar ingen information hur pass härdig den är. Kanske dags att införskaffa "magnoliaboken"? Någon som har den och vill ge ett omdöme?



Däremot tror jag att "Big Dude" klarar sig här (se bilden ovan). Enligt Zetas trädgård är den härdig till zon 3 och kostar från 240:-. Den ska vara snabbväxande (för att vara en magnolia) och ha stooora knoppar och blommor.

Den här underbara magnolian står i en riktig dundermammas trädgård, visst är den underbar! :-) Vill ha nu!

4 kommentarer:

Signe sa...

Underbara magnolia bilder!

Mrs M sa...

signe- visst blir man sugen :-)!

Jennyshemochharmoni sa...

Men oj vad många inlägg du har hunnit med! Tittar in för att önska dig en jättemysig fredag och helg! KRAM

Mrs M sa...

jennyshemochharmoni- ja, det rullar på... om jag hinner ett inlägg per dag är jag glad :-).... Trevlig helg och stor kram