onsdag 18 april 2007

Visst gör det ont när knoppar brister...


Jag har ont i ryggen idag. Efter jobbet igår så gödslade jag och lade täckbark på häcken och sedan gjorde jag en stödmur, eller vad man ska kalla den, av gatsten. Usch, vad tung den var! När jag hör att det ska bli regn så vill jag gärna gödsla, så igår blev det bråttom.
Det är som om det kommer att ske underverk i vår trädgård då, häcken kommer att bli meterhög och träden stora och lummiga!



Men tyvärr går det så lååångsamt fram och jag är skitless på att inte ha pengar till trädgården eller att vi inte har några små tomtar som kan gräva och dona när jag är på jobbet. I vår har jag iallafall tänkt att plantera klart i rundeln med silverpäronträdet och i rabatten som jag lade stenen under igår. Rundeln ska ha lavendelhäck runt om, jag ska fortsätta med sorten "Dwarf Blue" runt om. Sedan hoppas jag att perovskian, malvorna, höstanemonerna, den vita rosen och allt det andra ska växa till sig.



Stenmuren här har jag inte lagt någon möda på, mer än att bära. Jag ville ha den lite slarvig:-)!
Rabatten har svag sluttning mot norr, men ligger så öppet att det är sol nästan hela dagen. Längst upp har jag planterat kransveronica och under denna lilla "häck" finns senblommande tulpaner, funkia, kaukasisk förgätmigej, gillenia, röd rudbeckia med mera... just nu är det mest jord och gödsel, föga inspirerande *fniss*!
Det kom lite regn i natt, men imorgon kommer det visst mer regn...
gissa vem som vill ut och gödsla gräsmattan ikväll?

10 kommentarer:

Lavendel & Romantik sa...

Det tar sin tid ibland men det blir nog jättefint sen det syns ju kram/majsan

Mrs M sa...

majsan- tack :-), vad gullig du är! kram

DRÖMHUSET sa...

Skönt att höra att det är fler som trösthandlar *ler*

Åhh vad du gör fint i trädgården, önskar jag hade energin och gröna fingrar-framför allt-, att göra detsamma.
Ska fösöka att få ner pioner i år i alla fall, har redan frågat ut pappa hur dom funkar.

Ska bli spännade att se hur din rabatt ser ut i sin fulla prakt =0)

Kram Sofie

Anonym sa...

Så fint det blir med rundeln och lavendelhäcken! JAg var också ute igår och klippte gräset, hann tyvärr inte gödsla!!

Mrs M sa...

sofie- jag har inga gröna fingrar heller, det går alldeles för snabbt *fniss*. Smart att sätta pioner och träd så fort du kan... jag hoppas att det blir roligare bilder på rabatten längre fram :-)
Kram

lina- Tack, jag orkade inte gå ut igår och gödsla, synd för det regnar här idag! Men vi får väl fler chanser...

Mollys Hus sa...

Trots lite smärta blev ju resultatet jättefint! Är så nöjd idag eftersom jag oxå passade på att gödsla igår och idag vräker regnet ner :)

Jennyshemochharmoni sa...

oj vad du har jobbat! underbar pionbild. Pioner är såååå underbart! :)

Mrs M sa...

mollys hus- ja, jag måste erkänna att jag hamnade i soffan istället... barnen sov inte förrän klockan var nio och då orkade jag bara inte :-)!

jennyshemochharmoni- ja visst var jag *fniss*! Känner mig fortfarande ledbruten...

Anonym sa...

Vilken underbar pionbild och vilken fin rundel! :)

Mrs M sa...

signe- tack, det värmde i blåsten :-)