söndag 4 mars 2007

Hallen

Vår hall är lite speciellt byggd, med vinklar och vrår. Vi valde att ha öppet till nock och sätta in en halvmånekupa för att få in mer ljus och rymd.

I hallen har vi en stor byrå, Hemnes från Ikea som slukar det mesta från lakan och dukar till nycklar och läppglans. Över byrån hänger ett gammalt halvmånefönster som min mormor har gjort i ordning. Den är en av de få saker som jag inte har målat vitt, jag tycker att den är finast trären!



Hatthyllan har vi byggt själva av två konsoler, en rundstav och en bräda. Krokarna är bara uppskruvade på en vitmålad, grövre bräda. På golvet står en stor, flätad låda från Rice med barnens vantar och mössor.

Som skoförvaring har vi ännu en ikeamöbel, jag tror den heter Leksvik. Jag målade den vit innan vi skruvade ihop den, den var antikbetsad från början. Linnekuddarna är från åhléns, Kiwilyktor från Ittala och lavendel från Sia. Den lilla hyllan i ek har min far gjort och under sitter ett skåp som döljer golvärmefördelaren.

8 kommentarer:

Katarina sa...

Jättefin den blev skohyllan. Vad målade du den i för färgtyp/märke glans osv...?

Mrs M sa...

gemelli- det var några år sedan, men jag tror att det var en vattenbaserad, halvblank, antikvit färg från Nordsjö eller Beckers.

Anonym sa...

Vilken mysig hall du/ni har! Lägger till din blogg bland favoriterna och ser fram emot nya inlägg!

Mrs M sa...

Tack Anna :-)! På återseende...

Anonym sa...

Otroligt fin hall! :-)

Mrs M sa...

Tack Wera! Välkommen tillbaka...

Vi sa...

oj va fint ni har i hallen...Tänk om man kunde få till det så en dag!! KRAM

Kristina sa...

Åhh va vackert ni har det! Helt otroligt ju :D
Och jättefin skohylla. Målade om mina leksvik sko/hatthylla igår också.
Ha det bra! Kram Kristina