lördag 3 mars 2007

Vårt hus

När jag var gravid med vårt första barn bodde vi mitt inne i stan och trivdes väldigt bra med det. Men så hände det! Det klassiska... vi fick bebis och plötsligt kretsade våra liv kring den lilla varelsens välbefinnande! För oss som båda är uppväxta på landet, innebar det att vi behövde gräs att springa på, sjö att bada i och helst en dagisplats.


Så började husletandet: vi nappade på allt, gamla ruckel med eternitskivor till designade funkishus och såg potential i varje vrå. När sedan budgivningen började var vi peppade till tusen, men det slutade alltid med att vi lade ner efter att vi hade gått över vårt "tak" med sisådär 100 000 och det inte hjälpte.

"snödroppe" från Sia

Vi hade i princip redan bott in oss i det sista huset som vi bjöd på och var så besvikna när vi tvingades inse att vi inte kunde hänga med i budgivningen längre. Det var då tanken på att bygga nytt kom smygande... det fanns ju en ledig tomt kvar, bara några hundra meter från huset vi ville ha!

Sedan gick det snabbt, köpte tomten någon vecka efter och beställde ett hus ganska omgående. Huset är ett 1½ planshus i vinkel från trivselhus och vi valde oinredd övervåning. Vi flyttade in i huset ungefär 9 månader efter tomtköpet och det var så skönt!

Jag tänkte att vi skulle kika i hallen imorgon...

6 kommentarer:

Spets och snor sa...

Vilket underbart hus ni har byggt! Självklart går det bra att du länkar till min blogg! kram

Mrs M sa...

Tack den inredningstokiga mamman! *kramar tebax*

Stina sa...

Vill se din hall...Kommer i morgon. Kram Stina

Mrs M sa...

Välkommen tillbaka, Stina! Kram

Mollys Hus sa...

Ser jättefint ut!!! Min dröm är oxå att bygga ett nytt hus :) Välkommen till Tranås och Mollys Hus förresten ;)

Mrs M sa...

Molly- Jag kommer tillbaka... fick ju bara glutta i fönstret senast! Blev grymt köpsugen...