söndag 25 mars 2007

Ranunkelmarodören

I väntan på de perfekta penséerna hittade jag ranunklar istället och köpte rosa och vita som bara var så fina tillsammans. Jag ställde dem på bänken i hallen utan att tänka mig för... vår lille son lärde sig att häva sig upp i helgen och jag hittade honom med rosa ranunklar i nävarna och svart jord i ansiktet. Som tur var hade han inte ätit upp blommorna, men planteringen ser ganska rolig ut...
I bakgrunden ser ni lite av sommarens projekt: göra iordning framsidan av huset och måla staketet vitt! Jag har plockat tussilago, blåsippor och några körsbärskvistar i helgen, skönt att bara kunna gå ut och hämta de snyggaste inredningsdetaljerna *hihihi*. Det ska bli roligt att se vad som slår ut på de här kvistarna!


Jag hoppas att ni har ätit många våfflor idag, jag har mumsat både idag och igår...

6 kommentarer:

Anna sa...

Underbara blommor! Jag älskar ranukler - de är så vackra!

Det blir säkert kanonfint med vitt staket på verandan!

Visst är det härligt att kunna plocka vackra blommor kvistar i naturen! De kommer nog att slå ut om någon dag eller så!

Mmm lät gott med våfflor - har faktiskt inte ätit det idag trots att det är våffeldagen - glömde!
Ha en härlig söndagskväll!
:)Anna

Spets och snor sa...

Vackra blommor! Hihi, han är i den åldern! Min dotter har precis börjat resa sig mot saker... Man måste tänka sig lite för. Trevlig kväll!

Anonym sa...

Ranukler är jättefina och även bra som snittblomma då de håller sig länge. Fin plantering trots klåfingrig småtting =) Körsbärskvistar är så fina när de slår ut. Ha en bra måndag =)

Anonym sa...

hihi..va roligt!..Jag har oxå köpt ranunklar i helgen, snittblommor..i vitt och gult! :)

Mrs M sa...

anna- jag älskar också ranunklar och vilka härliga färger det finns att välja mellan! Ha en bra måndag!

spets och snor- han är livsfarlig, såg ut som en boxare igår- plåster på näsan och jord i öronen!?

lotta- vad bra att de håller sig. Tror du att det finns någon chans att det kommer nytt på de plantorna som blev massakerade?

signe-mmm... det låter som en jättefin bukett:-)

Lotten sa...

Underbara blommor och urna! Ranunklar är verkligen jättefina - och ganska nya för mig! Kan de stå ute redan?